גישה ושפה
תהליך הלמידה והעבודה שלנו מבוסס ברובו על עקרונות של גישת ‘ללמוד לעוף – התמקדות בגישה יצירתית’.
‘ללמוד לעוף’ היא גישה להכוונה והקשבה עצמית והיא מלמדת איך להתקדם בכיוון ובמנעד המדויק שמתאים לנו.
הגישה מציעה מידע מעודכן ומקורי לקידום תהליכים אישיים, תהליכי יצירה, חדשנות והקשבה.
התמקדות (focusing)
הגישה היצירתית (Flow – Therapy)
ללמוד לעוף
התמקדות בגישה יצירתית
ללמוד לעוף היא גישה המשלבת באופן מיוחד רעיונות וכלים משיטת ההתמקדות (focusing) ומגוון מתודולוגיות לליווי תהליכי יצירה (Flow – Therapy) ובוחנת את השפעתם על צמתים שונים בתהליך בו אנו מצויים.
הגישה מבוססת על תיאורי מקרה רבים שהצביעו על יעילות מפתיעה ופריצת דרך משמעותית לאנשים שיוצרים כרגע משהו חדש, או מחפשים ליצור.
הגישה פותחה על ידי מורתי רונה שפריר, ממובילות תחום ההתמקדות בישראל ומחברת רבי המכר בנושא: ‘איש לומד לעוף’ ו’נקודת התחברות’.
התמקדות
Focusing / יוג’ין ג’נדלין
התמקדות (focusing) שיטה להכוונה והקשבה עצמית שפותחה באוניברסיטת שיקגו בשנות ה-60 ומבוססת על מידע שמגיע מתחושה. (תחושה = felt sense)
השיטה מראה שהתקדמות בכל נושא תלויה ביכולת שלנו להרגיש תחושות עומק, להיעצר ולהקשיב להן.
בעצם, שיטת ההתמקדות מלמדת כל אדם לעשות זאת בעצמו: לעצור, להקשיב, להרגיש ומשם לאפשר תנועה אישית ומקצועית.
התמקדות בגישה יצירתית
Flow Therapy / רונה שפריר
הגישה היצירתית היא הרחבה של שיטת ההתמקדות.
היא מחברת בין ההזמנה שבבסיס ההתמקדות לבין העשייה היומיומית שלנו או בין תהליך יצירתי שבו אנו עסוקים.
הגישה מציעה מודל עבודה יעיל ועדכני המשלב טכניקות לביסוס חקירה וגילוי עצמי, השראה, דיוק ומיקוד לליווי התהליך היצירתי, משלב החיפוש, הפיתוח היצירתי ועד לשלב ההוצאה לאור.
הגישה מאירה כיווני חשיבה משמעותיים ומפתיעים ולעיתים אף פורצי דרך לאנשים שיוצרים כרגע משהו חדש, או מחפשים ליצור. בין היתר: יזמים, מפתחים, יוצרים, אנשים שמחפשים כיוון מקצועי חדש, מנהלים ועוד.